Samen op weg, StudieSucces

Huiswerkinstituut heerhugowaard

StudieSucces is gespecialiseerd in het begeleiden van leerlingen die op een bepaald moment in hun schoolcarrière moeite hebben met het leren en / of maken van het schoolwerk. StudieSucces wijst de weg naar betere cijfers.

 

Slagingspercentage van 90%!

Bij StudieSucces kunnen leerlingen rekenen op coaching en ondersteuning van vakmensen. Zij hebben als doel om leerlingen op een positieve en gestructureerde wijze te leiden naar het behalen van betere resultaten en het verbeteren van de studievaardigheden. StudieSucces heeft een gemiddeld slagingspercentage van 90%! Dit resultaat komt mede door onze flexibele inzetbaarheid, ons vakmanschap en onze aanpak die zich richt op de individuele leerling. Binnen dit slagingspercentage rekenen wij zowel leerlingen die geslaagd zijn als leerlingen die over gaan naar het volgende leerjaar.

Intakegespek

 

Maak direct online een afspraak voor een gratis intakegesprek.

 

Filosofie

Onze filosofie

In het onderwijssysteem wordt weinig aandacht besteed aan de wijze waarop leerlingen leren om te leren. Het gaat uit van een bepaalde vanzelfsprekendheid gebaseerd op het feit dat ‘leren’ een natuurlijk gegeven is, omdat leerlingen zelf gemotiveerd zouden zijn om te presteren.
Een opleiding wordt gezien als het fundament voor een goede toekomst, een goed inkomen en dus voor een plezierig leven. Of leerlingen, zeker in hun puberteit, die (lange termijn) visie hebben is niet vanzelfsprekend. Leren moet vooral ‘leuk’ zijn en het is ‘leuk’ wanneer er goede cijfers worden behaald en daarmee geen onenigheid in het gezin ontstaat. Slechte cijfers kunnen leiden tot frustratie bij zowel ouders als het kind. Ook het zelfvertrouwen kan hierdoor afnemen. De leerling komt dan terecht in een negatieve spiraal.

Het juiste zetje
In het huidige onderwijs wordt de leerstof gepresenteerd, zodat deze aansluit op de gemiddelde leerling. Maar geen mens is gemiddeld en er zijn leerlingen die buiten de boot vallen. Soms is er niet heel veel voor nodig om deze leerlingen weer op de rails te krijgen; het maken van een goede planning, de leerstof verbinden aan de praktijk, deze te visualiseren of de leerstof op andere manieren aanbieden. Inspireren, motiveren en faciliteren zijn daarin belangrijke drijfveren in plaats van ‘verdeel en heers’(afdwingen). In het huidige onderwijssysteem is hier echter geen ruimte voor, wat ervoor zorgt dat er van ouders een grotere betrokkenheid en verantwoordelijkheid wordt gevraagd.

Missie

Iris – 4 vmbo-kader over bijles wiskunde

Ze weet erg goed de stof uit te leggen tot het goed in je hoofd zit en je de opdrachten zelfstandig kunt uitvoeren.